פתרונות לאבטחת בית

כספת מגן - כספות כאמצעי יעיל לאבטחת הבית
כולנו רוצים להרגיש בטוחים בתוך הבית שלנו. יותר מכך, לדעת שכשאנחנו יוצאים לחופשה, נוסעים לטיול או פשוט יוצאים בבוקר לעבודה או בערב לבילוי, הבית שלנו נשאר סגור, מאובטח ופרטי. יש לא מעט פתרונות מיגון ביתי שמאפשרים לנו לאבטח את הבית ולדאוג שלא ייכנסו אליו פורצים וגנבים. במאמר זה נפרט על כמה מהפתרונות הבולטים של אבטחת בית כיום.

סורגים ושערים

האמצעי הכי פשוט ומוכר להגנה על הבית הוא הסורגים. סורגים לרוב מותקנים על חלונות אך ישנם גם סורגים מיוחדים לדלתות המובילות למרפסות או לגינות. שערים משלימים את ההגנה מבחוץ כשהם יוצרים חיץ בין הבית לבית הרחוב. כיום ישנם שערים אטומים עם מערכות חכמות שמשלבות מצלמות אבטחה, קודן ועוד כלים להגנה על הבית. בגזרת הסורגים, ישנם סורגים שקופים שמבטלים את המראה הכלוא שאנחנו חושבים עליו כשאנחנו מדמיינים בית עם סורגים.

מצלמות אבטחה

אחד הכלים הטובים ביותר ליצור אבטחת בית איכותית הוא צילום. מצלמות אבטחה מאפשרות לכם לראות מה קורה בבית כשאתם נמצאים בו וגם כשאינכם במקום. היום אפשר למצוא מערכות צילום שניתן לרשת בהן את כל הבית ולעקוב אחר הצילומים דרך מחשב בכל מקום ואפילו דרך הטלפון הנייד. כדאי לבחור במצלמות אבטחה שיכולות גם להקליט צילומים, כך שבמקרה שהיה ניסיון פריצה תוכלו להעביר צילומים למשטרה ולתפוס את הפורצים.

כספות ביתיות

כספות הן פתרון טוב כשיש לכם ציוד שאתם רוצים לאחסן במקום בטוח מבלי לקחת אותו רחוק מהבית. היום אפשר למצוא כספות לבית בגדלים שונים, גם כאלו שיכולות להכין כמות גדולה של פריטים. כספות מאפשרות לכם אבטחת ציוד קטן וגדול ויש להן כיום מנגנוני בטחון חזקים שמונעים פריצות ומקשים על כל מי שמנסה. כספות ביתיות איכותיות כיום אינן נבדלות מכספות מסחריות, למעט גודלן. הן עשויות מבטון ומתכות כבדות כך שקשה מאד להזיז אותן, הן מאובזרות עם נעילת קודן ולעיתים גם נעילה כפולה. בין אם אתם צריכים לאבטח מסמכים חשובים או חפצים פרטיים כמו תכשיטים וכלי כסף, או כל פריט בעל ערך עבורכם, כספות ביתיות יכולות לגרום לכם לתחושה בטוחה גם כשאתם לא בבית.

מערכות אזעקה

כמעט בכל בית כיום מותקנות אזעקות מסוגים שונים. חלק ממערכות האזעקה לבית מתחברות למוקד אבטחה וכאשר האזעקה מצפצפת נציג מטעם המוקד יגיע למקום או יתקשר לבדוק מה קרה. ניתן כמובן לרכוש גם מערכות אזעקה שפשוט נותנות לכם התראה קולית כאשר מישהו מנסה לפרוץ. חלק מהמערכות המתקדמות מתחברות גם לשערים, למצלמות האבטחה ולשאר המנגנונים שיש בבית ומסייעים לאבטח אותו. הבחירה במערכת אזעקה מסוג מסוים תלויה במחיר שאתם מוכנים לשלם, בגודל הבית ובצרכים האישיים של כל אחד.

חברות אבטחה ושמירה

התמיכה של חברות שמירה בדרך כלל מוצעת לחברות, בעלי משרדים ומפעלים, אבל ישנם מוקדי שמירה שמאפשרים גם לאנשים פרטיים להנות משירותיהם. גם במקרה הזה השאלה העיקרית היא מה התקציב שלכם וכמה תרצו להשקיע באבטחת הבית. כדאי לקבל הצעות מכמה חברות לפני שמתחייבים לחברה מסויימת. ברוב המקרים יתבצע חיבור בין מערכות האבטחה בבית ובין מוקד חברת השמירה וכך הם יוכלו לשלוט ולהתעדכן במה שקורה בבית.