בניית בית פרטי בצורה מאובטחת

בניית בית פרטי הינו אחד הפרוייקטים הגדולים והמורכבים שאתם עומדים בפניו. רבות נכתב על כיצד לבנות, כיצד לתכנן את הבית בצורה אופטימלית, כיצד לבחור חומרים, בחירת מטבחים ועוד ועוד. אנחנו רוצים במאמר זה לגעת בנושא לא פחות חשוב ומהותי – אבטחת הבית ויושביו והאפשרויות העומדות בפניכם.

אזעקות ומצלמות

מערכות האזעקה והמצלמות הפכו בשנים האחרונות לחלק בלתי נפרד מכל תכנון בית. האזעקה בדרך כלל משולבת עם חיבור למוקד פעיל 24/7 נותנת לכם מענה איכותי ביותר כנגד פריצות או כניסה לא מורשית לבית. בזמן הבנייה חשוב ביותר לתכנן עם יועץ אזעקה מומחה – את מיקום הגלאים בצורה נכונה ואופטימלית, בחירת הגלאים (חיצוניים, גלאי וילון, גלאי מרחק) ופריסתם להגנה מכסימלית. המצלמות מהוות גורם התרעה נוסף ומאפשרות בדיקת מצב הבית מרחוק ואף חיבור המצלמות למוקד צופה שיכול לתת עבורכם מענה אבטחתי כולל.

בנושא האזעקה חשוב גם למקם גלאים פנימיים (גלאי נפח/תנועה) במיקומים נכונים בבית ולאפשר בכל זאת תנועה בבית (לדוגמא ילדים מתעוררים בלילה) באזורים מסוימים.

סורגים

בשנים האחרונות, בגלל השתכללותן של מערכות האזעקה ומקרי פריצה רבים שקרו בבתים עם סורגים – חלה ירידה בכמות ההתקנות של סורגים כנגד פריצות. ובכל זאת, מטעמים של עלויות והרתעה – עדיין סורג מהווה גורם מאוד יעיל בהרחקת פורצים פוטנציאליים. בסורגים הבסיסיים אין התפתחות רבה ובדרך כלל הם מותקנים לאחר שהבית כבר גמור ומוכן (ולכן יש פחות מחשבה ובחירה בשלב בניית הבית). לאחרונה נכנסו לשוק ‎‎פתרונות של סורגים שקופים‎‎ שמאפשרים מתן מענה של סורג כנגד פריצות ללא המראה האגרסיבי של סורגי הברזל.

התקנת סורגים גם קשורה למצב המגרש בו נמצא הבית ועד כמה רמת הנגישות אל חלונות הבית גבוהה. בבתים בהם יש חומות גבוהות, כלבים בחוץ – אפשר להימנע מהתקנת סורגים ולהסתפק במערכות אזעקה ומצלמות. במקומות בהם התקציב דוחק והחלונות חשופים מאוד – סורגים יעשו עבודה מעולה.

כספות ביתיות מתקדמות לאבטחת בית

כספות ביתיות

המערכות שסקרנו למעלה נועדו להרחיק פורצים מביתכם, אבל לא תמיד הן מצליחות. לעתים הפורצים נכנסים ואז עולה השאלה כיצד למזער את הנזק. לכאן נכנס תחום שלם של כספות ביתיות שניתן להתקין, מומלץ לתכנן את המיקום של הכספת כבר בשלב בניית הבית (כולל הכנת תשתית מתאימה). עיגון הכספת בצורה נכונה ואיכותית בשילוב עם מיקום נסתר אך נגיש – תיצור עבורכם את הפתרון הטוב ביותר לשילוב כספת ביתית בביתכם. ברוב המקרים פורצים לא יגיעו לכספת ומיקומה (בגלל לחץ זמן שהם נמצאים בו, בעיקר עם אתם מחוברים למוקד) וגם אם יגיעו יהיה להם קשה מאוד עד בלתי אפשרי להתמודד עם הכספת. ולכן את דברי הערך שלכם צריך ומומלץ לשים בכספת.

מאמר זה סוקר את מגוון מערכות המיגון העומדות לרשותכם כשאתם באים לתכנן בית. כמובן שכמעט כמו בכל אלמנט אחר בבית, השמיים הם הגבול והכל תלוי תקציב ותלוי עד כמה אתם רוצים מבצר מאובטח הרמטית או בית רגיל למגורים.

בניית בית פרטי הינו אחד הפרוייקטים הגדולים והמורכבים שאתם עומדים בפניו. רבות נכתב על כיצד לבנות, כיצד לתכנן את הבית בצורה אופטימלית, כיצד לבחור חומרים, בחירת מטבחים ועוד ועוד. אנחנו רוצים במאמר זה לגעת בנושא לא פחות חשוב ומהותי – אבטחת הבית ויושביו והאפשרויות העומדות בפניכם.

אזעקות ומצלמות

מערכות האזעקה והמצלמות הפכו בשנים האחרונות לחלק בלתי נפרד מכל תכנון בית. האזעקה בדרך כלל משולבת עם חיבור למוקד פעיל 24/7 נותנת לכם מענה איכותי ביותר כנגד פריצות או כניסה לא מורשית לבית. בזמן הבנייה חשוב ביותר לתכנן עם יועץ אזעקה מומחה – את מיקום הגלאים בצורה נכונה ואופטימלית, בחירת הגלאים (חיצוניים, גלאי וילון, גלאי מרחק) ופריסתם להגנה מכסימלית. המצלמות מהוות גורם התרעה נוסף ומאפשרות בדיקת מצב הבית מרחוק ואף חיבור המצלמות למוקד צופה שיכול לתת עבורכם מענה אבטחתי כולל. בנושא האזעקה חשוב גם למקם גלאים פנימיים (גלאי נפח/תנועה) במיקומים נכונים בבית ולאפשר בכל זאת תנועה בבית (לדוגמא ילדים מתעוררים בלילה) באזורים מסוימים.

סורגים

בשנים האחרונות, בגלל השתכללותן של מערכות האזעקה ומקרי פריצה רבים שקרו בבתים עם סורגים – חלה ירידה בכמות ההתקנות של סורגים כנגד פריצות. ובכל זאת, מטעמים של עלויות והרתעה – עדיין סורג מהווה גורם מאוד יעיל בהרחקת פורצים פוטנציאליים. בסורגים הבסיסיים אין התפתחות רבה ובדרך כלל הם מותקנים לאחר שהבית כבר גמור ומוכן (ולכן יש פחות מחשבה ובחירה בשלב בניית הבית). לאחרונה נכנסו לשוק ‎‎פתרונות של סורגים שקופים‎‎ שמאפשרים מתן מענה של סורג כנגד פריצות ללא המראה האגרסיבי של סורגי הברזל. התקנת סורגים גם קשורה למצב המגרש בו נמצא הבית ועד כמה רמת הנגישות אל חלונות הבית גבוהה. בבתים בהם יש חומות גבוהות, כלבים בחוץ – אפשר להימנע מהתקנת סורגים ולהסתפק במערכות אזעקה ומצלמות. במקומות בהם התקציב דוחק והחלונות חשופים מאוד – סורגים יעשו עבודה מעולה. כספות ביתיות מתקדמות לאבטחת בית

כספות ביתיות

המערכות שסקרנו למעלה נועדו להרחיק פורצים מביתכם, אבל לא תמיד הן מצליחות. לעתים הפורצים נכנסים ואז עולה השאלה כיצד למזער את הנזק. לכאן נכנס תחום שלם של כספות ביתיות שניתן להתקין, מומלץ לתכנן את המיקום של הכספת כבר בשלב בניית הבית (כולל הכנת תשתית מתאימה). עיגון הכספת בצורה נכונה ואיכותית בשילוב עם מיקום נסתר אך נגיש – תיצור עבורכם את הפתרון הטוב ביותר לשילוב כספת ביתית בביתכם. ברוב המקרים פורצים לא יגיעו לכספת ומיקומה (בגלל לחץ זמן שהם נמצאים בו, בעיקר עם אתם מחוברים למוקד) וגם אם יגיעו יהיה להם קשה מאוד עד בלתי אפשרי להתמודד עם הכספת. ולכן את דברי הערך שלכם צריך ומומלץ לשים בכספת. מאמר זה סוקר את מגוון מערכות המיגון העומדות לרשותכם כשאתם באים לתכנן בית. כמובן שכמעט כמו בכל אלמנט אחר בבית, השמיים הם הגבול והכל תלוי תקציב ותלוי עד כמה אתם רוצים מבצר מאובטח הרמטית או בית רגיל למגורים.